2012. november 23., péntek

Van Gogh múzeum Amszterdamban


Pontosabban csak a bejárata. Sajnos a hollandiai múzeumokban nem szabad fényképezni. A hollandok tudnak vigyázni az igazi értékekre, őket nem vakította el a pénz. 

Ennek ellenére volt aki telefonnal fényképezett és többszöri felszólításra sem volt hajlandó abbahagyni. Illedelmesen kikísérték és letöröltették vele a fényképeket. 

Ezt a sort sajnos ki kell állni, mindig ilyen tömeg van itt, de hamar megy, mert több helyen lehet jegyet váltani és civilizált a nép. Bent van ruhatár és természetesen itt is át kell esni a kötelező átvilágításon. 

Vicces volt, mert a sok jellegzetes Van Gogh kép között volt egy, ami nagyon kilógott a sorból, pontosabban a "Csontváz cigarettával". 


Köztudott, hogy a művészt elmegyógyintézetben kezelték. Ezt a képet akkor festette, pontosabban 1888-ban. Én akkor amikor a kép előtt álltam, nem tudtam, hogy a kép abból az időből való, de a többi képhez viszonyítva, rögtön rájöttem és mondtam is halkan a útitársamnak, hogy: "Látszik, hogy itt már nagyon depis volt." Erre egy hang a hátam mögött: "Hallod? Ezek is magyarok!" Illedelmesen elengedtem a fülem mellett, meg sem fordultam.


2 megjegyzés:

  1. Igen,..most az én szívem fáj. Olyan szép volt, jó volt ott lenni..és jó lenne megint! Na, erre kicsi az esély...láttam, Rembandt szobrát,nagyot sétálva a parkban, nézelődve,sőőt..lerajzoltattam magam..az is jó emlék, imádni valóak a hollandok, a mentalitásuk...nagyon emberiek, barátságosak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is nagyon szerettem ott, bármikor visszamennék oda :) De majd egyszer.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...